kwietnia 14, 2017

Wiosna z Zalando - Kampania z TRND


W ostatnich tygodniach miałam okazję wziąć udział w kampanii organizowanej przez portal trnd. Była to moja pierwsza kampania wraz z trnd i muszę przyznać, że niestety nie jestem w 100% nią zachwycona. Przyzwyczaiłam Was już do szczerych opinii, a nie do wszechobecnego zachwytu byle tylko przypodobać się organizatorom kampanii, głównie dlatego, że sama chciałabym czytać wiarygodne recenzje, a nie miliony przesłodzonych epitetów na temat przeciętnego produktu.
Zanim jednak podzielę się z Wami drodzy czytelnicy szerszą opinią na temat sklepu i kampanii napiszę kilka słów o samej paczce Ambasadorów projektu Wiosna z Zalando.


Tak wyglądała zawartość pudełka, wiem wiem, zawsze pierwsze zdjęcie przedstawiało pudełko, jednak w tym wypadku nie było co pokazywać. Myślę, że pogniecione i otwarte pudełko z cienkiej "tektury" jest mało estetyczne i fotografowanie go mijało się z celem. Zacznę zatem post od zdjęcia tego co było w pudełku, standardowo list powitalny, książeczka do wypełnienia opinii z rozmówcami, przewodnik po projekcie, 5 kodów rabatowych, jedna koperta z kartą upominkową o wartości 100 zł oraz torba na zakupy z logo Zalando.

Długo się zastanawiałam jak napisać ten post, czy napisać o pozytywach najpierw, a później przytłoczyć Was przykrą prawdą, czy może najpierw napisać smutne wieści i na deser dołożyć trochę pozytywnej wibracji. Postanowiłam zacząć jednak od pozytywów, wtedy Ci z Was, których nie interesują te gorsze wieści nie doczytacie tekstu do końca :)

Paczka Ambasadora - PLUSY

W paczce Ambasadorów znalazła się GENIALNA torba na zakupy. Dlaczego genialna? Przede wszystkim dlatego, że jest solidnie wykonana, na prawdę Zalando nie oszczędzało na materiale, szyciu, a nawet na nadruku logo. Tu możecie mi zaufać w 100% wiem co mówię, w końcu zajmuję się na co dzień reklamą, ta torba posłuży Wam na prawdę długo.

Drugim plusem na pewno jest przygotowanie samej kampanii, 5 bonów dla znajomych, jedna karta upominkowa to wszystko czego trzeba by troszkę zaszaleć, z naciskiem na troszkę. Książeczka do wpisywania raportów jak zawsze ułatwia pracę w takiej kampanii, a przewodnik po projekcie jest świetnie przygotowany, by bez problemu przejść przez cały proces zakupów w sklepie internetowym Zalando.

 

Paczka Ambasadora - MINUSY

Ogromnym minusem natomiast jest przygotowanie paczek do wysyłki, nie jestem jedyną Ambasadorką, która dostała paczkę otwartą i pogniecioną, z ogromnymi wątpliwościami odebrałam ją od kuriera, gdybym tak dostała zamówiony produkt, razem z kurierem siedlibyśmy przy kawie i spisali protokół zwrotu. Nie pokażę Wam zdjęć pudełka, ponieważ jak już wcześniej wspomniałam nie byłyby one miłe dla oka. Co było powodem uszkodzeń w transporcie? Nie firma kurierska, natomiast zły dobór materiałów na pudełko oraz brak wypełnienia pudełka w środku. Liczę na to, że Organizatorzy następnej kampanii z Zalando bardziej się postarają.

Czas przejść do właściwej części - opinii obsługi sklepu Zalando, bo na tym polegała kampania, Ambasadorzy i obdarowane przez nich kodami rabatowymi osoby miały za zadanie sprawdzić jak działa sklep i czy zamawianie w nim jest proste i przyjemne.


Kody rabatowe, które rozdałam znajomym, mam nadzieję, że działały. Kodami były zainteresowane tylko osoby, które zamawiały już wcześniej w sklepie Zalando odzież, znały system i wiedziały jak wygląda składanie zamówień w tym sklepie. Osoby, które pierwszy raz odwiedziły sklep w poszukiwaniu produktów dla siebie, jednogłośnie stwierdziły, że ceny są stanowczo za wysokie i za 200 zł można nabyć dużo ciekawsze produkty gdzie indziej, a rabat 20% to za niski rabat by na silę coś kupować. Cóż mogę powiedzieć, poniekąd podzielam ich opinię, ale nie w pełni. Nie wszystko jest czarno-białe, jest też dużo szarości pomiędzy tymi dwoma kontrastowymi "kolorami".


Ja i moja karta długo zastanawiałyśmy się co wybrać w ramach upominku za 100 zł. Nie było to łatwe zadanie, mogłabym powiedzieć, że nawet bardzo trudne. Zalando prezentuje w swoim sklepie internetowym bardzo bogatą ofertę. Prawie każdy znajdzie tam coś dla siebie bez większego wysiłku, prawie... ja niestety należę do tego maleńkiego grona osób, które nie są zachwycone ofertą i wybierały produkt na siłę. Przejrzałam każdą kategorię, wszystkie produkty, na które mogłam sobie pozwolić. Niestety te z nich, które mi się bardzo podobały były "way out of my league", zdecydowałam się więc na zakup torby sportowej firmy Nike.


Jak oceniam sam proces składania zamówienia? Jest dziecinnie prosty, zakładamy konto, logujemy się, wrzucamy wybrane przez nas produkty do koszyka i postępujemy zgodnie z instrukcją, na koniec przed finalizacją wklepujemy kod rabatowy/bon/nr.karty upominkowej i zatwierdzamy. Nic łatwiejszego, prawie każdy w dzisiejszych czasach poradzi sobie z tym systemem zamawiania bez problemów, każdy kto choć raz zamawiał cokolwiek w sklepie internetowym. Sklep oferuje szczegółowe tabele rozmiarów dla odzieży i obuwia, dzięki którym jeśli dokładnie wykona się pomiary jesteśmy w stanie dopasować odzież do naszej postury/figury. Dobrą opcją jest również darmowa wysyłka i możliwość zwrotu produktu jeśli nie spełni on naszych oczekiwań, w drugim przypadku jest jednak mały haczyk, co uświadomiła mi jedna z osób, której przekazałam kod rabatowy. W sklepie nie istnieje coś takiego jak wymiana produktu, ze względu np. na to, że jest na nas za mały/za duży. Jeżeli kupicie produkt z kodem rabatowym i okaże się dla Was nieodpowiedni, możecie go zwrócić i kupić nowy ale już bez rabatu, rabat przepada bo został wykorzystany przez Was podczas pierwszego zamówienia. Czy to jest nie fair? Otóż nie, decydując się na zakup przez internet produktów, które w wielu przypadkach możecie kupić po prostu wychodząc z domu do galerii handlowej/markowych butików sami narażamy się na ryzyko, że odzież będzie niedopasowana. Dlatego warto pamiętać o tym ryzyku przed złożeniem zamówienia. Warto też pamiętać o tym, że nie zawsze kolory będą idealnie odwzorowane, w rzeczywistości czasami mogą się znacznie różnić, choćby nawet ze względu na to, że mamy rożne ustawienia ekranów, na których przeglądamy ofertę.

Podsumowując już kampanię Wiosna z Zalando, nie była to idealna kampania, jednak była ciekawym doświadczeniem. Sklep Zalando jest banalny w obsłudze, godny polecenia każdemu kto znajdzie tam coś dla siebie. 


/Em

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © LittleThingWorld , Blogger