grudnia 09, 2015

Cheerios Oats - Opinia


Miałyśmy okazję posmakować nowości Nestle. Płatki Cherios Oats powierzone mi przez portal Ofeminin.pl tak szybko zniknęły, że musiałam je dokupić. Przesadą nie będzie jeżeli powiem, że są PRZEPYSZNE! Ale zanim do tego dojdziemy kilka słów o nowych płatkach, zaczerpniętych ze strony producenta.


Nowe płatki Cheerios Oats stworzone są z myślą o walce z największym zbrodniarzem naszego organizmu jakim jest cholesterol. Zazwyczaj to ona na nas czyha za każdym zakrętem, ale pierwszy raz dzięki firmie Nestle, to my możemy go zaskoczyć. Dlaczego ? Owies posiada składnik zwany beta-glukanem, który skutecznie obniża poziom cholesterolu oraz poziom cukru w organizmie.

Poniżej składniki płatków, które dostępne są na stronie producenta. 

ziarna zbóż (74,2%) [płatki owsiane pełnoziarniste (63%)]
mąki pełnoziarniste [owsiana (3,6%), pszenna (3,6%), jęczmienna (2,5%), ryżowa (1,0%), kukurydziana (0,5%)]
cukier
błonnik owsiany 
syrop glukozowy
ekstrakt słodowy jęczmienny
skrobia pszenna 
syrop cukru inwertowanego
sól
miód
melasa cukru trzcinowego
regulator kwasowości (fosforany sodu)
przeciwutleniacz (mieszanina tokoferoli)
aromaty

SUBSTANCJE WZBOGACAJĄCE: WITAMINY I SKŁADNIKI MINERALNE (niacyna, kwas pantotenowy, ryboflawina (B2), witamina B6, kwas foliowy, wapń, żelazo). Może zawierać mleko, orzeszki ziemne i orzechy. % - odnosi się do zawartości składnika w całym produkcie.



Do przetestowania dostałam paczkę naturalnych owsianych płatków (zdjęcie powyżej) oraz płatków z cynamonowym (zdjęcie poniżej).



Muszę przyznać, że nie spodziewałam się tego smaku. Myślałam, że płatki będą średnio zjadliwe, tymczasem cała rodzinka chrupała je jak chipsy, podczas oglądania konkursu skoków narciarskich, a że konkurs był długi bo wiało, to zjedliśmy całą pakę Cheeriosów z cynamonem na sucho :). Odkryliśmy tym samym zdrowy sposób na chrupanie chipsów przed telewizorem. Nie chrup chipsów, chrup płatki! 



Chrupanie chrupaniem, ale trzeba było sprawdzić jak płatki smakują w ich docelowej formie z mlekiem. Do tego zagoniłam Marię, bo ja nie przepadam za mlekiem. Powiedziała mi, że są bardzo słodkie i smaczne, ale na sucho lepsze :). 


Postanowiłam je jednak sprawdzić nie tylko w wersji do chrupania i dodałam je do serka homogenizowanego jakie jem codziennie. Tutaj też płatki mnie nie zawiodły, wzbogaciły mój posiłek-deser o wartości odżywcze i zmieniły smak serka na lepszy. 


Na koniec jeszcze przyjrzyjmy się wartością odżywczym zawartym w płatkach Cheerios Oats.

Na 100g NESTLÉ CHEERIOS OATS

Energia - 1626 kJ, 385 kcal
Tłuszcz - 5,2 g - w tym: kwasy nasycone 0,9 g
Węglowodany - 69,8 g - w tym cukry 22,6 g
Błonnik - 8,5 g
Białko - 10,5 g
Sól - 0,69 g

                                       %*                    %*
Ryboflawina (B2)
1,31 mg
94%
0,76 mg
Niacyna
14,1 mg
88%
5,75 mg
Witamina B6
1,32 mg
94%
0,59 mg
Kwas foliowy
204 µg
102%
85,9 µg
Kwas pantotenowy
5,11 mg
85%
2,49 mg
Wapń
546 mg
68%
370 mg
Żelazo
14,6 mg
104%
5,90 mg

* % dziennej referencyjnej wartości spożycia dla dorosłych wg rozporządzenia UE Nr 1169/2011. Zawartość betaglukanu z owsa: 3,6 g/100 g produktu; 1,4 g/40 g porcję.


Jak widzicie, chemii mało, tragedii nie ma, można wcinać aż się będą uszy trzęsły ! :) 


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © LittleThingWorld , Blogger